شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

رم: شکستگی استخوان به خصوص در مورد افراد سالمند و ترمیم آن یکی از دغدغه‌های همیشگی پزشکان بوده است.

این در حالی است که دانشمندان به تازگی موفق شده‌اند مراحل اولیه ساخت استخوان با چوب را به پایان برسانند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در ساخت استخوان‌های مصنوعی چوبی از چوب درختانی مانند بلوط استفاده می‌شود.

گفتنی است دلیل استفاده از این چوب در ساخت استخوان مصنوعی این است که ساختار آن شبیه ساختار استخوان انسان است و از سوی دیگر دوام و استحکام آن هم فوق‌العاده خواهد بود. البته در حال حاضر این استخوان‌های چوبی مراحل آزمایشگاهی را روی حیوانات طی می‌کنند.

خوش‌لباسی وکلا

نیویورک: یکی از قضات دادگاه فدرال با لحنی جدی از وکلا خواسته است که هنگام حضور در سالن دادگاه لباس رسمی بر تن داشته باشند و از پوشیدن لباس‌های ساده مانند شلوار جین و کلاه‌های اسپرت خودداری کنند. به گفته این قاضی، محل دادگاه محدودیت‌های خود را دارد و به ویژه وکلا باید به این محدودیت‌ها احترام بگذارند.

از سوی دیگر در صورتی که وکلا لباس رسمی بر تن داشته باشند، بیشتر روی دادستان و هیات منصفه تاثیر خواهند گذاشت تا زمانی که یک لباس معمولی و ساده پوشیده‌اند. از سوی دیگر وی در مورد برخی وکلا که کلاه‌های ورزشی با نوشته‌های جنجالی در محیط دادگاه بر سر می‌گذارند هم انتقاد کرده و این حرکت را نامناسب خوانده است.

به گفته وی وکلا نباید از آزادی بیان در دادگاه به نفع بیان دیدگاه‌های شخصی خود که ارتباطی به پرونده‌ها ندارد، استفاده کنند.

پیامک در حال رانندگی

واشنگتن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که دست‌کم یک نفر از هر 5 راننده آمریکایی در حین رانندگی در حال ارسال پیامک است. این در حالی است که به گفته کارشناسان، بسیاری از تکنولوژی‌های جدید از جمله تلفن همراه به عاملی برای تهدید سلامت رانندگان تبدیل شده‌اند.

از سوی دیگر با وجود ممنوع بودن ارسال یا خواندن پیامک حین رانندگی در بیشتر ایالت‌های آمریکا، این خلاف رانندگی به میزان گسترده‌ای انجام می‌شود و به نظر می‌رسد که محدودیت‌ها در این زمینه در جلوگیری از این اقدام چندان موثر واقع نشده است.

با این حال نکته جالب این است که شرکت‌های تولید‌کننده تجهیزات مخابراتی به منظور حفظ جایگاه خود از تلاش مقامات برای بازداشتن رانندگان از ارسال پیامک حین رانندگی حمایت کرده و بودجه‌‌هایی را هم به این منظوردر نظر گرفته‌اند. البته منتقدان بر این باورند که باید جریمه‌های بسیار سنگین‌تری را برای رانندگان متخلف در نظر گرفت.

حبس نفس ممنوع

استکهلم: حبس نفس در سینه یکی از بازی‌های دوران کودکی است و کسی که بتواند به مدت طولانی‌تری نفسش را در سینه حبس کند، برنده خواهد بود. این در حالی است که برخی افراد هم توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سکسکه نفس را در سینه حبس کنید اما محققان اخیرا دریافته‌‌اند که این اقدام برای مغز بسیار خطرناک است.

در این حالت میزان پروتئینی که به مغز آسیب می‌رساند در خون افزایش یافته و می‌تواند پیامد‌های مخربی برای مغز به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، محققان در مورد ورزشکاران به خصوص شناگرانی که برای مدت طولانی نفس خود را زیر آب حبس می‌کنند هم هشدار داده‌اند.

به گفته آنها تکرار این عمل به صورت ارادی مغز را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. به همین منظور توصیه می‌شود تا جای ممکن به جای حبس نفس، هر چند ساعت یکبار نفس‌های عمیق کشیده شود تا هوای تازه و اکسیژن به ریه‌ها نفوذ کند.

کد خبر 91270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز